De digitale transformatie verandert elk facet van ons leven. Bedrijven vormen daarop geen uitzondering, en nieuwe markteisen dwingen bedrijven zich razendsnel aan te passen. Bedrijven die niet veranderen, blijven achter. In het digitale tijdperk is de vraag naar gemak en gebruiksvriendelijke technologie sterk toegenomen. Sociale media en mobiele apps hebben deze trend alleen maar versneld, waardoor de wereld steeds meer verbonden is. Bedrijven die niet op deze veranderingen inspelen, lopen het risico achterop te raken bij hun concurrenten op zoek naar nieuwe klanten en marktkansen. Bedrijven die erin slagen zich aan te passen aan de digitale revolutie, zullen echter enorme beloningen zien als resultaat van hun inspanningen. Laten we eens kijken naar de factoren die de digitalisering van het bedrijfsleven stimuleren en naar enkele voorbeelden van hoe andere bedrijven zich met succes hebben aangepast.
Wat is de drijvende kracht achter bedrijfsdigitalisering?
Digitaal gaan is voor veel bedrijven een essentiële bedrijfsstrategie geworden. Hoewel het gemakkelijk is om de voordelen te zien van digitaal gaan in het digitale tijdperk, zijn veel bedrijven terughoudend geweest om de investering te doen en deze verandering in hun bedrijf door te voeren. Een van de grootste uitdagingen voor bedrijven is de inertie die voortkomt uit het traditioneel zijn. Met andere woorden, veel bedrijven willen digitaliseren, maar zijn te bang om de eerste stap te zetten. Maar met digitalisering zijn de beloningen immens, en er is geen reden om bang te zijn. Alles wat nodig is, is een beetje onderzoek en een plan om aan de slag te gaan.
De digitale transformatie van een bedrijf wordt aangedreven door een aantal factoren, maar de twee belangrijkste zijn data en analytics. Deze twee factoren voeden de digitale transformatie van bedrijven over de hele wereld en maken het digitale tijdperk werkelijkheid.
Bedrijven beseffen de waarde van gegevens en analyse.
Gegevens en analyses zijn niet langer slechts hulpmiddelen – ze zijn nu een van de sleutels tot succes. Bedrijven hebben het belang van gegevens en analyse ingezien, vooral in het kader van de digitale transformatie. Grote bedrijven zien analytics en gegevens als het nieuwe concurrentievoordeel – en ze investeren tijd, geld en middelen om een concurrentievoordeel te behalen.
Analytics en gegevens zijn de brandstof voor de digitale transformatie in het moderne bedrijfsleven. Bedrijven gebruiken gegevens en analyses om hun manier van zakendoen te veranderen en klantgerichter te worden. Met de digitale transformatie gebruiken bedrijven gegevens en analyses om een betere klantervaring te creëren, de klantenbinding te verbeteren en een effectievere marketingstrategie te creëren. Bedrijven gebruiken gegevens en analyses ook om kosten te verlagen en inkomsten te verhogen.
Het internet der dingen komt naar een kantoor bij u in de buurt.
Het Internet of Things (IoT) is een van de belangrijkste trends die de digitalisering van bedrijven aandrijft. Het gaat niet alleen om het verbinden van apparaten via het internet; het gaat om het inbouwen van sensoren in apparaten en het verbinden ervan met de cloud, zodat je alles kunt volgen, van hoeveel een koelkast wordt gebruikt tot hoeveel stappen iemand zet terwijl hij aan zijn bureau werkt. Bedrijven kunnen nu op een aantal manieren gebruik maken van het ivd, zoals domotica, controle van verlichting en bewaking en beheer van apparatuur op afstand. Met IoT kunnen bedrijven nu sensoren gebruiken om alles bij te houden, van energieverbruik tot prestaties van apparatuur, en direct aanpassingen doorvoeren. Dit kan bedrijven helpen de kosten te verlagen en tegelijkertijd de efficiëntie te verbeteren.
Conclusie
De digitale transformatie is de volgende fase in de evolutie van bedrijfstechnologie. Het zal de lijnen tussen de oude en nieuwe bedrijfsmodellen hertekenen en geheel nieuwe bedrijfsmodellen creëren. Hierdoor zal het gebruik van gegevens en analyse toenemen als een belangrijke bedrijfsstrategie voor veel bedrijven. Bij de IoT-trend zullen ook sensoren in apparaten worden ingebouwd en voor beheersdoeleinden met de cloud worden verbonden. Met de digitale transformatie zullen kleine en middelgrote bedrijven het voortouw nemen bij deze verandering.