Professioneel is een woord om een leuke logo ontwerp project mee te beginnen: “Pro” betekent eerste klasse, dan “Log”, en ten slotte een high-tech logo: een symbool met een bekende naam en een korte en eenvoudige boodschap, meestal in zwart-wit (of met wit zoals het op de voor- of achterkant van een designproduct staat).
Het logo heeft de betekenis van een bedrijfsnaam, organisatienaam, productnaam, een woordmerk, een slogan, een verzameling afbeeldingen vormt een deel van het ontwerpelement (om niet te zeggen het hele ontwerp zoals in een farmaceutische publicatie), enzovoort. Elk van deze elementen komt voor in verschillende ontwerpaanbevelingen, omdat het het algemene kader van een logo is. logo is niet zozeer belangrijk, maar helpt onze identiteit als discipline, en we zouden in staat moeten zijn om één ontwerpkandidaat te hebben om de toon te zetten voor al onze bedrijven
Om na te denken hoe we zo’n logo moeten maken en hoe het eruit moet zien, raad ik aan te beginnen met een logo-in-a-box-campagne, omdat dan gemakkelijk te zien zal zijn welke elementen het beste bij elkaar passen en welke elementen beter kunnen worden weggelaten. Ik vind de uitdrukking “in een doos” zeer toepasselijk: “een doos met ideeën is het niet?” Meer dan een logodocument is het een blik op de toekomst. Het betekent (met onze woorden) dat we nog geen ideeën hebben. We zijn klaar om te beginnen.
De eerste taak in het logo- en elk ontwerpdocument – is het maken van een plan van het ontwerp. Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Meestal zullen mensen proberen hun favoriete ontwerp-elementen in een ontwerp te stoppen, maar dit zal je goed uitkomen. Maar als het een willekeurig gekozen afbeelding is, denk dan aan interessantere ontwerpen.
Na de identificatie van het ontwerpelement, moet u het algemene effect van elk element overwegen: van het ontwerp van een etiket tot het ontwerp van een reclamebord of het ontwerp van een virtuele winkel. In het geval van het shirtontwerp, hoe zal dat er ‘s avonds uitzien, op een beurs. Maar vanuit praktisch oogpunt (bijvoorbeeld, hoeveel kleuren moet men kiezen, en hoeveel vormen kunnen gebruikt worden, zijn de vragen die men aan (dat) een ontwerpspecialist moet stellen en als deze specialisten weten waar ze het over hebben dan is het zeker dat een ontwerper zich meer moet inspannen.
Daarna moet je beslissen of het logo een eenrichtings- of tweerichtingsboodschap wordt. Ik zie vaak voorbeelden van logo’s waarbij er niet slechts één ontwerpelement is dat op de voorkant van het shirt te zien is. “Is er ruimte voor de achterkant van de voorkant van het shirt”, “hoeveel kleurkeuzes” krijg je, en “wordt het logo eenmalig of een doorlopend onderwerp”. Als je eenmaal hebt besloten of de achterkant gaat, bijvoorbeeld, vraag jezelf dan af: “Is het logo echt nodig?”.
Over het algemeen, aangezien bedrijven snel groeien na de komst van het Internet, is het gebruik van een virtuele winkelpui of een cyberwinkel de betere keuze. Er zijn enkele situaties waarin, door de veranderende regels van de online markt, een traditionele winkel geen keuze meer is, en het nemen van een beslissing voor u erg moeilijk of handig kan zijn.
Als het gaat om uw logo is de volgende vraag die u zich moet stellen hoeveel kleuren, samengesteld uit welke onderdelen u kunt mengen.